laupäev, 26. juuli 2008

33. päev: Oberammergau – Linderhof – Plansee – Füssen – Schwangau - Brunnen

Hommikul oli ilm pilves ja kohati sadas, aga soe oli. Suundusime Linderhofi. Siin asub uhke loss. Jällegi Baieri kuninga Ludwig II fantaasia vili. Lossi sissepääs oli 7 € ja Venusgrotesse 3 €. Meie hoidsime raha kokku ja jalutasime ümber lossi ja ulatuslikus pargis ringi. Uhke loss ja fantastilised ehitised – Marokkanische Haus, Maurische Kioske, Venusgrotte, Hundinghütte, Neptunbrunnen ja mitu paviljoni. Siin oli muidugi rahvast päris palju.
Peale mõnetunnist lossipargi külastust sõitsime edasi lääne poole. Mõneks ajaks viis tee tagasi Austriasse. Selle tee peal kohtasime jällegi palju mootorrattureid, kuigi siin ühtegi kuru ei tohiks läheduses olla. Jõudes suure pikliku Plansee äärde nägime järve idaotsas tsiklimeeste kogunemiskohta. Ega siin ehitisi eriti polnudki. Väike paatide sildumikoht, väike söögimajake ja rohune plaaž. Järves sulistas terve hulk akvalangidega tegelasi. Siin saab vist sukeldumist juhendajate järelvalve all ja õpetussõnade järgi harrastada.
Tee viis edasi piki järve kallast. Järve vesi oli heleroheline ja kahel pool kõrgusid mäed. Turismindust siin massiliselt just ei olnud. Järve läänetipus oli hotell ja restoran. Järvel sõitis paar jahti. Mõne aja pärast jõudsime Reutte linna. See oli üks niru linn. Läbi linna käis tohutu liiklus ja ummikud kogu aeg. Käisime poes ja läksime peatänava ääres asuvasse kohvikusse sööma. Siis hakkas vihma sadama. Istusime kohviku päikesevarju all ja ootasime saju lõppu. Läbi linna veniv autoderodu koosnes põhiliselt saksa ja hollandi numbrimärkidega autodest. Austria numbreid oli millegipärast väga harva näha.
Järgmine sihtpunkt oli meil Füssen. Enne linna ületasime järjekordselt Austria – Saksa piiri. Füssenisse sissesõidu juures on kanjon ja kosk. Kanjoni seinale oli kirjutatud kõrgemad veetasemed, mis siin mõõdetud on. Kole küll, kui veetase 3-5 m tõuseb. Linna me seekord sisse ei sõitnud.
Suundusime Forggensee poole, kus Brunnenis asub kämping. Peale mõningast ekslemist ja kohaliku papi vabatahtlikku juhatamist leidsime kämpingu üles (22.50 €). See kämping oli suur ja rahvast väga palju. Sageli oli kuulda venekeelset lärmi. Hilisõhtuks jäi siiski kõik vaikseks. Järv on suur ja õhtul oli siin päris kena patseerida. Vahepeal sadas veidi vihma, aga õnneks ei jätkunud seda kauaks.