esmaspäev, 21. juuli 2008

28. päev: Pozza di Fassa – Karerpass – Nova Levante – Bolzano - Lana

Pozza di Fassast oli järjekordselt 9 km tõusu Karerpassile e. Passo Carezzale (1745 m). Seekord tõus nii järsk ei olnud, kannatas isegi sõita. Kurul, mille asukohta täpselt ei saanudki teada, avanesid kenad vaated mägedele, paremal Rosengarten ja vasakul Latemari mäed. Siit edasi läks tee mäest alla kuni Bolzanoni. Karerpassist alates muutusid mäed veidi madalamaks, kadusid teravad kaljused tipud.
Nova Levantes puhkasime käsi, olid teised piduri vajutamisest päris kanged. Pagaripoest võtsime värskeid, maitsvaid saiakesi ja sõime neid. Siit vist algabki Lõuna-Tirool, kus rahvastikust 70% on saksakeelne. Tekkis tunne, nagu oleksime Austrias – suured palgi- ja lauavirnad saekaatrites ja ladudes tee ääres.
Meie sõit läks aga järjest kiiremaks. Enne Bolzanot oli kaks pikemat tunnelit – üks 1,5 km ja teine 4 km. Siin tekkis tunne, nagu oleksime lennuki maandumisrajal, paremal pool kihutasid mööda punased ja vasakul valged tuled. Kui mägedes oli suht jahe, Nova Levantes veel 18º, siis viimasest tunnelist väljudes lõi kuum leitsak vastu. Tunnel suubus Isarco orgu. Siin oli hoopis teine kliima ja taimestik. Mäenõlvadel oli rohkelt maju koos viinapuuistandustega. Samas algas ka Bolzano.
Bolzano on linn jalgratturitele. Kõikjal on rattateed. Jalutasime veidi linnas ja Erichi tungival soovil sõitsime ruttu edasi. Tal on tõeline allergia linnade vastu. Mina oleksin ikka rohkem ringi vaadanud.
Sõitsime piki Etschi ehk Adige jõeorgu Merano poole. Rattatee läheb siin piki jõekallast ja kusagil ei pea autode vahel seiklema. Adige org on lai, kahel pool mäenõlvadel talud, palju losse ja viinapuud ja karjamaad, üleval mets. Org ise on aga täis õunapuid. Alates Bolzanos kuni Meranoni on iga jalatäis maad õunapuid täis istutatud. Samuti on näha suuri ladusid, kus õunu hoitakse. Arvan, et meie poodides müüdavad itaalia õunad on enamasti siit pärit. Osa istandikke paistis niisutatavad olevat. Kahjuks olid õunad veel toored.
Kuna ilm oli palav, siis enne Meranot, Lanas, kuigi kell oli alles viis, hakkasime otsima kämpingut. Neid on siin kaks. Kõigepealt läksime Schlossbergi kämpingusse. See asub keset õunaaedu ja paistis täis olevat. Pealegi oli ta neljatärniline ja arvasime, et see on kallis. Kuigi hinnakirja ja vastuvõtus inimesi ei näinud. Vahepeal sõitsime Lanasse tagasi ja ostsime süüa ja suure hulga jäätist. Siis suundusime teise kämpingusse – Arquini. See oli samuti õunaaedade keskel. Vastuvõtus papi uuris oma arvutit ja arvasime, et nüüd on kõik – vabu kohti pole. Papi veidi mõtles ja käskis tema järel sõita. Viis meid ühele telgile üsna külje alla ja lubas meil seal telgi püsti panna. Kui maksma läksin, küsis 10 € ja arvet ega kviitungi ei andnud. Ilmselt on siiski originaalkoht veidi kallim.
Õhtul hakkas puhuma väga kõva tuul. Arvasin, et vihma hakkab sadama, Bolzano kohal paistis äikesepilv, aga taevas oli täiesti selge.