kolmapäev, 23. juuli 2008

30. päev: Gasteig – Sterzing – Brenneri kuru – Innsbruck - Kranebitten

Hommikul sõitsime kohe Vipitenosse, kus leidsime suht ruttu rattapoe. Mehhaanik vahetas Erichi rattal keskjooksu ära, meie käisime samal ajal hommikust söömas. Vaatasime veidi ka linna. Vanalinnas on vinge kellatorn ja muid ehitisi. Parajasti seati linna keskel platsil üles lette ja tassiti õllevaate. Ilmselt oli siin tulemas suurem õllejoomine. Prr! Kes küll tahaks nii vilu ilma ja tugeva tuulega õlut juua!?
Siis suundusime edasi põhja poole Brenneri kurule. Tõus oli aeglane, ilm jahe ja päris tugev tuul oli vastu. Vahepeal sadas ka veidi vihma. Enne Itaalia – Austria piiri oli Brenneri linn. Siin midagi ilusat küll ei olnud. Teega paralleelselt kulges raudtee, kus liiklus oli üsna tihe. Piiri ja kuru täpsemat asukohta ei tähistanud ükski märk Ühtäkki avastasime bensiinijaama järgi, et oleme juba Austrias. Tundub, et kohalik rahvas ei taha tunnistada, et Lõuna-Tirool Itaaliale kuulub. Brenneri linna serval oli see plakat ja Austria poole peal mingi silla kividele oli kirjutatud: „Tirool on ühtne“.
Kõht oli tühi ja ilm niru. Steinachis käisime poes ja varsti tegime peatuse tee ääres. Heinaküüni varjus keetsime kohvi ja sõime veidi. Enesetunne läks paremaks ja ka ilm hakkas selginema. Sõit jätkus vaikselt allamäge, kahel pool jõeorgu külad ja rohelised karjamaad. Ilus org. Üheski külas me sees ei käinud, vaid sõitsime aga otse edasi Innsbrucki poole. Kusagil pea kohal mürisesid autod Autobahnil. Vahepeal sõitsime kiirtee alt läbi, kus oli megasuur Europabrücke. Schönbergist alates läks tee kiirelt allamäge oru põhja ja varsti paistiski Iselbergi suusahüppemägi ning Innsbruck ise. Linna servas pidasime aru, mida teha. Algselt oli mul plaanitud külastada Innsbruckist ida poole jäävaid linnakesi, aga teades Erichi linnaallergiat ja et kell oli ka juba palju, suundusime Innsbrucki kesklinna. Vaatasime siin veidi ringi, nii kuldkatusega maja, kui ka muid vingeid ehitisi. Infost saime internetipunkti aadressi ja ostsime ära lennukipiletid 29-ndaks tagasi Tallinna. Innsbruckis tuul vaibus, aga tundub jahe. Oleme vist soojaga ära harjunud, et 18º on juba külm. See ju Eesti tavaline suveilm.
Innsbruckist liikusime lääne poole, kus linnast väljas, lennujaama lähedal oli Kranebitteni kämping (19 €). Õnneks oli lennuliiklus suht hõre, vaid helikopterid müristasid ringi. Kämpingus oli päris palju rahvast, aga vaikne ja rahulik oli siin.