pühapäev, 27. juuli 2008

34. päev: Brunnen – Füssen- Hohenschwangau – Starnberger See - Amlach

Täna otsustas rattakompuuter, et aitab küll töötegemisest ja keeldus üldse numbreid näitamast. Kämpingust sõitsime kõigepealt Füssenisse. Schwangaust kuni linnani käis parajasti mingi maratonijooks. Paljud teed olid jooksjate päralt. Mõni jooksumees oli päris surija näoga, kui neist mööda sõitsime. Linnas oli vähe rahvast liikvel. Jalutasime natuke vanalinnas ringi. Siis suundusime Hohenschwangau ja Neuschwansteini losse vaatama. Rahvast oli losside juures palju ja sissepääsu oleksime pidanud kaua ootama. Kõikjal olid suveniiri- ja söögiputkad. Me isegi ei uurinud, palju lossikülastus maksab. Kokkuhoid! Losside ümber sai vabalt jalutada, mida me ka tegime. Uhked lossid küll. Neuschwanstein on eemal mäenõlva. Sinna sai jalgsi või siis hobukaarikuga ja laisematele läks ka buss üles. Neuschwanstein on muidugi vingem loss. Aga minu arvates jääb lossist eemalt vaadates mõjusam mulje. Peale losside ülevaatust asusime teele Müncheni poole marsruudil Halblech – Wildsteig – Rottenbuch – Böbing – Wörth – Oberhausen – Huglfing – Eberfing – Seeshaupt. Siin oli palju rattateid, mida mööda me ka sõitsime. Ilus künklik maastik oli siin, lõuna pool oli veel mägesid näha. Sõita oli aga raske: vaevalt said künkast alla, kui juba pidi hakkama üles pressima ja me olime suht väsinud.
Seeshauptist alates Starnbergeri järve ääres hakkasime kämpingut otsima. Kaardil oli neid mitu, aga üles leida polnudki neid lihtne. Me sõitsime mööda järve kallast rattateel ja kämpingumärke näha ei olnud. Lõpuks läksime maanteele tagasi ja varsti silmasimegi viita. Campinghaus Wirth Ambachi lähedal oli see kämping, mille üles leidsime (15 €).
Kuna oli pühapäev, siis kauplused pandi vara kinni ja süüa meil polnudki. Kämpingus oli restoran, aga see oli kallis. Õnneks oli väike kiosk, kus eriti söögivärki polnud, aga midagi siiski – konserv ja õlu - sai hamba alla. Kämping on Starnbergeri ääres. Tundub, et see järv on sakslastele mõnus puhkusepaik. Järve kallas oli täis supluskohti ja paadisadamaid. Ujumisrõõmude nautimiseks on see järv küll sobilik. Põhi on peenekruusaline ja vesi soe.