pühapäev, 20. juuli 2008

27. päev: Malga Ciapela - Marmolada – Fedaia kuru - Canazei – Pozza di Fassa

Malga Ciapela kämpingu pererahvas oli väga lahke ja sõbralik, kui hommikul ööbimise eest tasuma läksin.
Kämpingust sõitsime siinsamas lähedal asuva köistee jaama juurde. Sõit üles Punta Rocca jaama maksis à 22 € , aga see tasus igal juhul seda hinda ära. Alguses olime veidi skeptilised, sest mäetipp kadus uttu ja arvasime, et üleval ei näe midagi. Pettumus suurenes, kui jõudsime alumisse jaama, mis oli täiesti udus. Ka järgmine Serauta jaam (2950 m) oli pilvedes ja siis äkki tõusis vagun pilvedest kõrgemale ja päike säras pilvedemere kohal, millest ulatusid välja üksikud mäetipud. Punta Rocca jaamas (3269 m) astusime välja ja sattusime pea-aegu talve. Siin oli 10º sooja ja lagedama koha peal puhus vali tuul. Paljudel olid siin sulejoped seljas ja paksud püksid jalas. Meie olime vaid põlvpükstes ja fliisis, aga külm ei hakanud. Ronisime mööda lumist nõlva väikesele mäetipule ja imetlesime panoraami. Kohati pilvkate rebenes ja võis näha allpool Fedaia paisjärve ja rohelisi mäenõlvu. Mõne aja pärast sõitsime alla Serauta jaama, mis oli juba selleks ajaks uduvaba. Siin asub I maailmasõjale pühendatud muuseum. Marmoladas käisid ägedad lahingud sel ajal. Lisaks on siin veel kohvik ja väike suveniiripood. Varsti saime alla sõita. Esimene jaam oli jätkuvalt udus ja ka Serauta hakkas uuesti pilvedesse kaduma.
All istusime ratta selga ja suundusime Fedaia kuru (2057 m) poole. Sõidust ei tulnud midagi välja. Tee oli järsk ja 7 km läbimiseks kulus meil 1,5 tundi.
Kurul oli restoran, kuhu sööma läksime, sest kõht kiskus juba krampi. Suht kallis oli siin, aga toit oli hea. Kurult allasõit oli tõeline lõbu. Siin sain senise rekordi – 62 km/h. Erichi ratta tagumine kumm kippus tühjaks minema. Avastasime, et just ventiili juures on auk, aga ajuti siiski õhku pidas. Canazeis saime uue sisekummi osta. Peniast Pozza di Fassani on kõik külad nagu piltpostkaardilt ja turiste on palju. Rahvas on aga siinkandis sõbralikum ja lahkem kui rannikul ja tasandikul.
Pozza di Fassa kämpingut polnudki nii lihtne leida, sest viita kesklinnas ei olnud. Lõpuks leidsime läbi häda selle üles. Kämping oli suur ja rahvarohke (24,.60 €).
Õhtul sadas jälle äikest. Sel ajal saime me istuda kämpingu mingis kuuris-puhketoas, kus katus pea kohal.