teisipäev, 22. juuli 2008

29. päev: Lana – Merano – St.Leonhard – Jauffenpass - Gasteig

Öösel puhus nii kõva tuul, et hakkasin juba telgi pärast kartma. Hommikul oli aga ilm ilus, ei märkigi tuulest. Lanast sõitsime Meranosse. Peale lühikest seiklemist jõudsime Trautmannsdorfi, kus asub vinge botaanikaaed. Sissepääs sinna oli aga 9,5 € inimese pealt, mida meie rahakott enam ei kannatanud. Kahju! Läksime siis linna.
Merano meeldis mulle seninähtud linnadest kõige enam. Hästi roheline, äärelinnas olid uhked villad, läbi linna voolab Maibachi jõgi, mille ääres pargid. Meenutas veidi Tartut, kuigi on ilusam ja villad uhkemad. Vanalinn oli samuti äge. Infost saime internetipunktide asukohad. Laadisime pilte üles ja raha alla. Deebetkaardiga esimene automaat raha ei andnud, aga teisest saime oma eurod kätte.
Meranost jätkasime teed põhja poole mööda Passeri orgu. Tee läks veidi ülesmäge, aga sõidu tegi raskemaks jällegi puhuma hakanud tugev tuul. Ilm läks ühtlasi jahedamaks. Riffianost alates kadusid õunaaiad ja nende asemel olid mäenõlvadel karjamaad. Org läks ka kitsamaks. St.Leonhardi linnakeses sõime, sest siin sai org otsa ja ees ootas karm tõus Jauffenpassile. Sõit kurule oli tõsine katsumus. Tõus oli just selline, et sõita kannatas, aga edasisaamine oli väga vaevaline. See-eest vaated teelt olid vinged. Selle tee peal kulus meil rohkesti šokolaadi ja Isostari. Mida ülespoole saime, seda tugevamaks läks tuul ja jahedamaks õhk. Jauffenpassil (2099 m) oli kraade vaid 10. Pool kilomeetrit enne kuru hakkas Erichi ratta keskjooks ragisema. Umbes 200 m enne kuru ei julgenud ta enam sõita, vaid lükkas ratast käekõrval. Kurul toppisime end paksemalt riidesse, aga enamik riideid olid niisked ja kuradi külm oli. Allasõit oli väga kiire, aga vahepeal pidime sõrmi soojendama. Tuksis keskjooks Erichi rattal ei seganud, sest vändata polnud vaja.
Allasõidul oli vaade orgu vägev: õhtupäike paisti küljelt ja mõned pilved olid ja väga roheline org. Kahjuks ei kannatanud seda vaadet nautida, sest hambad plagisesid ja sõrmed olid jäätunud. Õnneks oli enne Vipitenot Gasteigis kämping (13 €). Kui kämpingutädi meid nägi, küsis kohe, kas on külm. Muidugi oli, käed ei tahtnud sõna kuulata, nina oli sinine ja lõualuud plagisesid. Tädi läks kell 8 ära ja nüüd selgus, et dušši saab eriliste müntide eest, mida sai tädi käest. Erich proovis niisama ja dušist tuli vaid kuuma vett (tavaliselt ju külm vesi tasuta). Mina loobusin, aga Erich läks selle kuuma duši alla. Kui tagasi tuli, oli nahk küll seljas, aga ma ei tea, kuidas see tal õnnestus.
Olime unustanud poes käia ja süüa meil polnud. Õnneks oli kämpingus väike restoran, kus võtsime väikese veini, pizzad ja kohvi struudliga. Pugesime telki, kus kuulasime kõva tuule mühinat.