laupäev, 5. juuli 2008

12. päev: Faak am See – Rosegg – Velden – Klagenfurt - Ferlach

Kämpingu kõrval on kirik, mille kell hakkas kell 7 meeleheitlikult lööma nii, et maa värises. Selle peale pidid ka kõige paadunumad unekotid üles ärkama. Ilm oli ilusaks läinud ja läksime jälle teele. Faak am See ümbrus on täis hotelle, pansione, kämpinguid, restorane ja kohvikuid. Meie suundusime põhja poole läbi Eggi Drau-äärsele rattateele kuni jõudsime Roseggi.
Rosegg asub saarel, mille moodustab ajutiselt kaheks harunenud Drau jõgi. Saarel on Roseggi loss, loomapark ja labürintaed. Meie külastasime vaid lossi (6€). Lossi ruumides on hulk vahakujusid – lossiomanikud, Austria keiser ja keisrinna Sissi, Hitler, Stalin, Mussolini, James Bond ja Plekkhammas jt. Kasutada saab audiogiidi, millest saab kuulata huvitavat juttu lossi ja selle kunagiste elanike kohta. Seejärel tegime tiiru ümber saare ja sõitsime Veldeni poole.
Veldenisse sissesõidul otsustasime süüa Pizzeria Napolitanas. Selle töötajad on kõik itaallased. Tellisime pizzad ja õlled ja küsisime mitmete tundmatute jookide kohta. Toodi pizzad, mis olid tõeliselt suured – ei mahtunud niigi suurde taldrikusse ära, samas väga head. Kui peremees arvega tuli, tõi ta ühe pitsikese limonicellot – väga head sidruninapsu – proovida. Velden on puhkuselinn Wörthersee ääres – kasiinod, restoranid, hotellid. Järvel käis parajasti mingi lõbus sõudmisvõistlus.Veldenist suundusime mööda Wörthersee lõunakallast Klagenfurti poole. Ilm oli hästi palav, kuid hea oli sõita, sest tee kulgeb puude varjus. Aga kui seisma jäime, siis lõi nagu nuiaga pähe. Kogu järvekallas on täis ehitatud hotelle ja puhkekodusid. Järv ise on ilus helerohelise veega ja järvel sõitis paate, kaatreid, purjekaid. Tegime peatuse poolel teel Maria Wörthis. See on väike poolsaareke, kus on kirik ja kabel. Siit avaneb ilus vaade järvele.
Klagenfurtis tahtsime ujuma minna, aga jälle on siin järve äärde pääs tasuline. Meie hoidsime raha kokku ja loobusime sellest lõbust. Sõitsime kesklinna, infopunktist saime internetikohvikute aadressid, kuid esimeses saime küll ühenduse, aga internetti ei pääsenud (hiljem selgus, et läppari seadistust tuli muuta). Teine internetipunkt oli hoopiski kinni. Tegime kesklinnas väikese tiiru ja panime minema. Vanalinn on siin kena avara raeplatsiga keskel.Klagenfurtist sõitsime lõuna poole Ferlachi, kus pidi kaardi järgi olema kämping. Tegelikult seda ei ole või ei leidnud me seda üles. Kohalikud juhatasid igaüks ise suunda. Peale ekslemist jõudsime Ressnigi järve äärde, kus on supelrand s.t. järveäärne avar muruplats ja sillake vetteminekuks. Plats oli veidi prahine ja kaldaäärne vesi ka, aga ujumas sai käia küll, vesi oli soe. Ootasime, kuni enamus rahvast ära läks, ja lõime oma laagri püsti.