esmaspäev, 30. juuni 2008

7. päev: Taxenbach – Bruck – Kaprun – Zell am See – Fusch

Hommikul küsisin peremehelt, palju telkimine maksab. Mõtles natuke ja küsis 10 € . Uuris veel, kas ülesronimine tasus kaunist vaadet ära. Päris, kust tulek ja kuhu minek. Kui lahkusime, niitis peremees traktoriga heina ja lehvitas meile veel järele.
Kui öösel tuli kõva vihma ja äikest, siis hommikul ilm selgines. Allpool sõudsid mõned pilved ja vahepeal sadas ka väikest vihma, aga hiljem läks ilm ilusaks. Sõitsime mäe otsast alla. Taxenbachis võtsime poest mõned värsked saiad ja pugisime neid linnavalitsuse hoone ees pingil. Sõitsime veidi tagasi vaatama Kitzlochklammi. (à 3.50 €) Siis sõitsime mööda maanteed Griesi, edasi läks aga rattatee maanteest lõuna pool Brucki. Sealt edasi Kapruni. Kaprun on suusakekus. Suvel on pooled hotellid ja restoranid suletud, ülejäänud pooled esmaspäeva tõttu suletud ja ülejäänutel oli kell 12-15 lõuna. Nii et söömisega tekkis siin probleeme. Süüa ostsime poest ja sõitsime linnast välja ning sõime rattatee ääres pingi peal kõhud täis. Rattasõiduga siinkandis probleeme pole. Kõikjal rattateed ja rattureid on siin palju.
Edasi sõitsime Zell am Seesse. Linnas orienteeruda oli keeruline, linna plaani ka polnud. Jäime seisma, et kaarti uurida. Siis aga hõikas suvaline vend tänaval meile, et Zell am Seesse saab seda teed pidi. Meie oleksime just vastassuunda sõitnud. Siin on ilus suur Zeller See, aga ujuma niisama ei pääse. 5.75 € eest saab randa. Ühtegi ujujat järves ei näinud. Kõik peesitasid aia taga päikesepaistel. Sõitsime teisele poole järve, kuid ka siin on randapääs raha eest. Kena siin, rahvas jalutab järve ääres, palju lilli. Tagasi sõites tiirutasime ka hulk aega, enne kui õige teeotsa kätte saime.
Sõitsime tagasi Brucki, ostsime siin õhtuks ja homseks süüa ja võtsime suuna Fuschi poole. Sinna viib hea rattatee. Tee peaks minema nüüd ülespoole, aga tundus, et sõidame allamäge. Täna oligi kavas sõita veidi vähem ja varakult õhtule jääda, sest eilne päev oli väsitav ja homme seisab ees Grossglockner Hochalpenstrasse.
Fuschis suundusime Lampenhäusli kämpingusse. Siin on ilus hotell ja restoran. Telkimisplats on jõe ääres, mõnus jõekohin ja istepingid. Kämpingus on palju mootorrattureid ja samuti jalgrattureid. Käisime pesemas, tegime süüa ja siis pikutasime niisama väljas või istusime pingil ja jõime kohvi ja kuulasime kärestikulise jõe kohinat. Siin pole sääski ega muid hammustavaid sitikaid. Homseks raskeks päevaks – peaks tulema 24 km tõusu – oli vaja välja puhata.Kui Baierimaal valitses sõnniku, virtsa, silo ja lillede lõhn, siis Austrias hoopis meeldivam väskelt lõigatud puidu ja heina lõhn. Austria on jalgratturitele tõeline paradiis. Eraldi jalgrattateid on palju või on maanteel eraldi laiem riba eraldatud. Meil on ratastega enam-vähem kõik korras. Tagapidur ei tahtnud hästi liikuda, aga aitas trossi õlitamine. Niiskusega kippus tross ümbrises kinni jääma. Ja minu ratta kummid on ikka veidi lopergused. Ei oska mina neid sättida.
Jõekallast piirab kiviaed. Riputasime oma varanduse siia kuivama. Erichi tossud on märjad Jennerist allatulekust saati. Ülejäänud asjad saime mitme päeva peale ikka enam-vähem kuivaks, aga neid mitte. Kuivatamise aega jääb siin väheks. Kui õhtul kuhugi kämpingusse jõuame, läheb päike juba looja ja öösiti tuleb maha paks kaste. Õhk on siin niiske.
Seni on vingemad muljed Salzburgi linn, Ramsau Hintersee, Gollingi kosk ja klammid ja uhked mägedevaated. Pettumuseks aga jalgpall ja Carlsberg Salzburgi vanalinnas ja kommertslik Königsee.
Internetiühenduse saamisega on siin probleeme. Näiteks Salzburgis küsiti 1 tunni eest 8€, andsin 10-eurose, tagasi raha ei antudki. Hea küll, meil läks veidi üle aja ka, kui pilte Picasasse laadisime. Aga selline hind on ikka jama. Internetipunkte on vähe ja nende leidmine raske. Ega me linnades eriti olla ei tahagi. Meil linnade plaane pole ja orienteerumine keeruline. Tänavad on enamasti kitsad ja autosid palju. Jalgrattaga on nii ebamugav sõita. Algul vähemalt mina pelgasin ja pressisin end võimalikult tee serva. Aga autojuhid arvestavad siin vägagi jalgratturitega ja kohalikud ratturid sõidavad ikka täitsa ülbelt. Sellegipoolest kaome linnadest nii kiiresti kui võimalik.