reede, 4. juuli 2008

11. päev: Weissbriach – Hermagor – Bad Bleiberg – Villach – Faak am See

Täna hakkasime jalgsi liikuma. 4-5 km jalutasime, siis sõitsin Erichi rattaga edasi Hermagori, et osta uued kummid. Erich lontsis minu rattaga järele. Tee Hermagori läheb mööda Gitschtali orgu. Vaevalt jõudsin linna, kui kuulsin meeleheitlikku tuututamist ja mida ma näen: Erich lehvitas mulle mingist väikebussist. Keegi hea onu korjas ta rattaga peale ja tõi linna. Onu viis Erichi edasi rattapoe juurde ja seletas, kuidas mina sinna sõita saan. Sõitsin juhatuse järgi, aga loomulikult ei leidnud ma seda esimese korraga üles. Õnneks taipasin Erichile helistada ja nii leidsin poe üles, mis asub hoopis linna teises otsas pea-aegu linnast väljas. Siin sain oma rattale uued papud jalga. Läksime Hermagori tagasi, sest kõht oli tühi. Linn oli lapsi täis, kel kõigil lõputunnistused näpus. Neil lõppes kool alles nüüd. Vaatasime veidi linnas ringi ja siis sõtkusime edasi. Teele jäi soostunud kaldaga Presseggeri järv. Siin oli jällegi tasuline randapääs. Veidi maad edasi oli küll vaba rand, aga ei viitsinud ujumisega aega raisata. Edasi jätkasime teekonda mööda rattateed Untergailtali orus. Hea oli sõita, aga muutus üksluiseks ja tuul oli vastu. Vorderbergist kuni Feistritzini on Gaili jõgi ümbritsetud muldvallidega, sest ülejäänud org on jõest veidi madalam. Nötschis sõime jäätist ja ostsime tee peale šokolaadi. Suundusime Villachi poole väikese ringiga läbi Bad Bleibergi. Siin läheb tee mäest üles kuni Heiligengeistini, alguse järsult, hiljem on tõus veidi laugem.
Nötschist veidi edasi asub vääriskivide ja kivimite muuseum. Sinna on sissepääs vaba, samas võib omale meeldimahakanud kive osta. Muuseumi juures seisid üks naine ja mees väljas. Küsisin, kas muuseum on avatud. Nad juhatasid meid sisse ja seisid kogu aeg kõrval kui kivimeid vaatasime. Arvasid vist, et topime mõned omale tasku. Kollektsioon on seal muljetavaldav, mitu tuba oli mineraale, kivimeid ja vääriskive igast maailma nurgast täis.
Jätkasime teed. Varsti jõudsime karjäärini, kust kaevandatakse plii- ja tinamaaki. Paljandusid hallid ja violetsed kivimid. Tee läks aga edasi üha ülesmäge ja jällegi oli roppu moodi palav. Siinsed harvad külad polnud nii kenad kui varem ja tee oli ebatasasem ja auklikum - kohalik Kohtla-Järve. Siinsed vaatamisväärsused on Terra Mystica ja Terra Montana. Need jäid meil aga vaatamata, sest sissepääs sinna on vaid kell 12-15. Nii ei saanudki teada, millega tegu on. Sõisime läbi Bad Bleibergi ja vaatasime Dobratschi mäge (2166 m), mille otsas on TV saatja. Lõpuks jõudsime Heiligengeisti, kust hakkab tee allapoole minema. Varem oli mul planeeritud, et Heiligengeistist ronime ratastega üles Dobratschi otsa ja sealt sõidame alla Villachi. Aga nüüd tundus see liiga kurnav ja seega väntasime edasi. Jällegi hakkas vihma sadama. Tundub, et pealelõunane vihm on siin tavaline. Kihutasime mäest alla läbi vihma Villachi. Siin sain maksimumkiiruseks 57 km/h, aga tee oli märg. Ei tea, mis kuiva teega oleks tulnud. Villachis leidsime tee ääres itaalia toidupoe. Ostsime siin omale õhtusöögi ja ootasime räästa all vihma möödumist. Lõpuks vihm lakkas. Oleksin tahtnud linnas veidi ringi vaadata, aga uus vihmapilv lähenes, Erich kibeles ka minema ja õhtu juba käes – vaja kämping leida. Villachis oli tunda Itaalia lähedust: nägime mitut itaalia kauplust ja restorani, mitmes kohas lehvis Itaalia lipukesi. Sõitsime linnast läbi, et Faak am See ääres kämping otsida. Villachist järve poole läks tee muidugi mäest üles, nagu tavaliselt, kui õhtul juba väsinud oled. Esimene kämping- Marhof Wiesencamping- oli järvest veidi eemal. Vastuvõtus polnud ühtegi hingelist. Ootasime natuke ja sõitsime siis edasi. Otsustasin teed veidi lühendada ja sõita mööda rattateed järgmise kämpinguni. Tegelikult läks see tee aga ülesmäge ja suurema ringiga kui maantee. Lõpuks jõudsime Poglitschi kämpingusse (20 €). See kämping on päris suur, kõrval asub kirik. Tegime süüa, käisime duši all ja magama. Õhtul hakkas jälle sadama, ilm läks päris jahedaks ja puhus kõva tuul. Tänane päev ei olnud kõige mõnusam.