laupäev, 2. september 2023

Rattasõidu keskmine kiirus 17 km/h

Tõusu 209 m, langust 225 m, min. kõrgus 0 m, max kõrgus 43 m

Hommikul sõit Trevisosse.

Mõnus linn, kolasin kaua ringi.

Linna läbivad mitmed kanalid, millest viivad üle väikesed maalilised sillad.

Ühes kohvikus proovisin tiramisut, mis olevat siin leiutatud. Maitses nagu küpsisetort ohtra vahukoorega. Siis sõitsin jupikase maad sama teed tagasi ja pöördusin lõunasse Veneetsia poole. Teel oli Peseggia külas vahva kellatorn.

Mestres oli vaja saada Veneetsiasse viivale sillale. Maps juhatas mind piki raudteed tööstushoonete vahele ja kartsin juba eksinud olevat. Lõpuks viis ligadi-logadi puutrepp läbi kitsukese läbikäigu raudtee alt läbi ja olingi sillal. Sild on 4-5 km pikk, jalgrattaliikluseks omaette rada. Linna jõudes jätsin ratta bussijaama, sest treppide, kitsaste tänavate ja tohutu rahvamassi tõttu pole võimalik siin rattaga liigelda. No Veneetsia on Veneetsia!

Kanalid,

sillad,

gondoljeerid,

kirikud

ja muud hooned.

Linn on ikka suur. San Marco väljakule saamiseks läheb üle Suure kanali kaks silda. Orienteerumine oli keeruline, sest kitsaste tänavate tõttu kadus internetiühendus tihti ära ja arvasin, et Markuse väljakule jõuan alles õhtul hilja. Siis avastasin, et saab ka veebussi ehk vaporettoga sõita. Päevapilet 25 € ja sõida palju tahad. Saingi üle kanali Rialto silla juurde

ja enam polnud orienteerumine keeruline, sest tuli vaid rahvamassiga kaasa minna, sest enamus liikus San Marco väljakule.

Veetsin väljakul hulk aega, kuhugi hoonetesse sisse ei üritanudki minna, sest rahvahulk oli hirmus. Doodžide palee,

San Marco kirik

ja kellatorn.

Siit paistis San Giorgio Maggiore saar.

Kuum ilm ja rahvahulgad väsitasid koledasti ära ja sõitsingi nii vaporettoga otse bussijaama, imetledes Suure kanali äärseid ehitisi.

Suurem osa Veneetsiast jäi nägemata, aga selleks läheks mitu päeva. Vaade sillale

ja aeg tagasi mandrile sõita. Enam ei ekselnud, vaid leidsin kohe Camping Venezia – 25 €. Kuna lähipäevil tuleb ilmselt võsas ööbida, lubasin luksust ja restoranis õlu ning frititud mereannid maitsesid hästi.