pühapäev, 3. september 2023

Aeg teel 8:52, rattasõit 5:43

Rattasõidu keskmine kiirus 16 km/h

Tõusu 354 m, langust 346 m, min. kõrgus 0 m, max kõrgus 58 m

Mestrest Padova poole sõitsin piki mõnusat kanaliäärset teed. Teele jäi hulk uhkeid villasid

ja mõni ka hüljatud, uut peremeest ootav.

Ühtäkki märkasin, et kõigi hoonete kivikatused on kivipurused.

Kohati polnud ühtegi tervet katust ja paljudes kohtades ehitati uusi. Mitmel majal oli krohvitud seinad nagu kuuliauke täis. Uurisin asja ja selgus, et 19.-20. juulil oli siin piirkonnas rahetorm, kus tennisepallisuurused raheterad sellist hävitustööd tegid. Siis jõudsin kenasse Padova linna.

Siin oli inimesi ja autosid vähe liikvel. Ei tea, kas pühapäeva tõttu. Uhke Palazzo della Ragione

ja kena kellatorn.

Vaatasin sisse katedraali,

kus käis jumalateenistus. Hõlstides papid tossutasid viirukit ja orel mängis ja keegi laulis.

Ajab väheke muigama sihuke tegevus, aga noh, kui meeldib, lasku käia. Uudistasin ka ülikoolihoonet

ja pärast lõunaeinet uudistasin veel natuke ringi.

Teekond viis edasi lõuna poole. Aga kaardil märkasin, et muidu tasasel maal on mingi küngastik – Colli Euganei looduspark. Tegemist siis vulkaanilist päritolu 300-600 m kõrguste mägedega. Enne mägesid on Albano Terme linnake. Vulkanismi tõttu on siin kuumaveeallikaid ja seetõttu koosneb linn peamiselt hotellidest. Seda pidavat külastama 2 miljonit turisti aastas. Seekord paistis linn küll suhteliselt inimtühi.

Aga ehk seetõttu, et pühapäeva lõuna ajal puhkajad ei viitsi eriti liikuda. Edasi mägedes oli ilus.

Otsustasin külastada Arquà Petrarca linnakest, kus on Petrarca maja ja haud.

Sinnasaamiseks ekslesin mitmel teeotsal ja linna jõudes põrutasin kohe hooga linnast läbi, arvates, et haud on surnuaial, mis linnast paistis.

No ei olnud. Uurimisel selgus, et siiski ülal linnas. Et kuumus oli päris hull ja teekond ka priske seljataga, ei viitsinud enam tagasi mäkke rühkida. Seda hauda võin ka pildi pealt vaadata. Aga linnake on kena. Oli plaan Este linna veel täna minna, aga kui kämpingu silti nägin, panin sinnapoole ajama, kuigi kell oli alles pool viis. Kuumus väsitab. Siin siis Agrocamping Alba - 22 €. Õhtul tahtsin siin väikeses restoranis ühe õlle võtta. Aga selgus, et see on nii peen restoran, et mind saadeti kööki, anti õllepudel näppu ja juhatati minema.