kolmapäev, 9. juuli 2008

16. päev: Dovje – Kranjska Gora – Vršiči kuru - Trenta

Hommik oli ilus, päike paistis, mägedele kaunis vaade, aga meie kuivavad asjad oli kastega kaetud. Õhk on jahedam, nagu Eestis tavaliselt. Dovjest Kranjska Gorasse oli mõnus sõita – lauge eraldi rattatee. Kuna hommikul süüa ei saanud, üritasime Dovjes süüa, aga ei leidnudki ühtegi söögikohta. Edasi Gozd Martuljek oli selline imelik küla, mille keskkohale me pihta ei saanud. Siin nägime suurt hotellikompleksi – Špik - , mis oli mahajäetud ja rohtu kasvanud. Nii et kinnisvaraarendajad – siin on ideaalne koht asja arendada: turiste, matkajaid, mägironijaid ja suusatajaid peaks siin jaguma, kellelt raha kätte saada. Kranjska Goras saime lõpuks süüa ning varusime ka homseks ronimispäevaks toidumoona. Kranjska Goras on ilmselt talvel rohkem inimesi, sest siin lähedal on Planica suusahüppemägi ja mitmeid suusanõlvu.
Kranjska Gorast suundusime lõuna poole Vršiči kuru poole. Linnast välja sõites putitasime veidi rattaid – õlitasime ja keerasime mutreid. Sinna jäi minu multitool :-( Kui keegi sinnakanti satub, siis see on linnast väljasõites paremal pool pingi peal. Vršiči kuruni (1611 m) tuleb 9 km ülespoole ronida ja siis viuhti alla. Teel kohtasime lehmi, Vene kabelit siin I ms ajal teed ehitanud laviini alla jäänud vene sõjavangide mälestuseks ja ilusaid mägesid kahel pool teed. Erichi ratta kummid käituvad imelikult: vahel lähevad lihtsalt tühjaks, siis jälle mõni päev on kõik korras. Nüüd mäest allasõidul läks esikumm äkki tühjaks. Pumpasime täis ja jälle kõik OK. Laagrisse jäime Trenta kämpingusse (17.20 €), mis asub kitsas orus kõrgete mägede vahel Soča jõe ääres. Imeilus koht. Üritame riideid veel kuivatada, aga päikest enam õhtul siin ei paista. Erichi tossud kuivavad ilmselt veel mitu päeva. Homme on meil ronimispäev.