teisipäev, 8. juuli 2008

15. päev: Bohinj – Pokljuka platoo – Radovna org - Dovje

Ärkasin kell 5.30 ja uni läks ära. Jalutasin järve ääres ringi ja tegin pilte. Siis hakkas jälle vihma kallama. Kui Erich ärkas, sõime ja läksime teele, kuigi vihma sadas. Olime juba mitu head kilomeetrit sõitnud, kui mul tuli meelde, et me polnud kämpingu eest maksnud. Noh, loodame, et see suur majanduslik kahju kämpingule ei olnud, sest tagasi polnud tõesti himu sõita. Suundusime tagasi Bledi poole, aga nüüd Ribčev Lazist põhja poole üle Pokljuka platoo. Mingi teeotsa magasin maha, nii et tegime suure ringi. Vihma sadas vahetpidamata ja tee ronis muudkui ülespoole. Olime läbimärjad. Erich leidis kotist veel mõned kuivad riided, minu omad olid kõik märjad. Need kottide vihmakatted ei kõlba koera saba alla ka. Vahepeal tegime metsaserval kuuma kohvi ja sõime natuke, aga külm oli ikka. Platoo on ise ilus, metsane, liigestatud mõnede orgudega. Viimaks hakkas tee allapoole minema. Jõudsime Krnicasse. Siin ootasime bussipeatuses ligi tund aega vihma lakkamist, sest taevas hakkas juba heledamaks minema. Viimaks kella kolme paiku vihm lakkas, suundusime Radovna orgu. Bledi enam ei hakanud tagasi minema, nii et Bledi kindlus ja Vintgari kuristik jäigi meil lähemalt nägemata. Päike tuli välja ja meel läks kohe rõõmsamaks. Päike soojendas, päikesekiired puude vahel, mets auras – ilus oli. Piki orgu läheb kena kruusatee. Radovna org laieneb Zgornja Radovna juures ja tasast orgu ääristavad kõrged mäed. Väga kena! Nüüd tuli meil ületada Kosmačevi kuru – järsk, aga õnneks lühike tõus ja meie ees avanes Sava org, ühel pool jõge Mojstrana ja teisel pool Dovje. Meie suundusime Dovjesse, kus küla servas asub Kamne kämping (13 €). Kämpingus laotasime kõik oma asjad üle platsi ja põõsaste otsa kuivama, kuid päikesevalgust jagus ainult lühikeseks ajaks. Ilmselt saame oma asju veel mitu päeva kuivatada. See kämping on sümpaatne. Siin sai meil gaas otsa, nii et jäime kuiva toidu peale – näsime kuiva saia, juustu ja küpsiseid.