laupäev, 28. juuni 2008

5. päev: Au – Salzburg – Hallein – Golling

Hommikul ärkasin kella 6 paiku püssipaukude peale, mis kajasid oru nõlvadelt vastu. Ei tea, kas siin kusagil on lasketiir või pidas keegi jahti. Ilm oli pilves, aga soe, 19º. Jalalihased olid veidi valusad ja kanged eilsest mäest laskumisest. Rattasõit ei ole küll muskulatuurile mõju avaldanud. Tundub, et Austrias on majad veidi lihtsamad kui Saksamaal ja ehkki ka siin on palju lilli, ei ole aedades mõttetuid kulinaid-tilinaid - klaasmunad ja muud läikivad asjad - nagu Saksas.
Salzburgi viiva tee ääres nägime mitut lossi. Hellbrunni lossi juurde jõudsime liiga vara ja sisse veel ei saanud. Sõitsime edasi Salzburgi mööda Hellbrunni alleed. Siit avanes uhke vaade Hohensalzburgi kindlusele. Linna jõudes jalutasime veidi vanalinnas. Linnas häiris väga, et põhilised väljakud, mille keskel tavaliselt uhke purskkaev või skulptuur on, olid ümbritsetud aiaga, Carlsbergi õlletelkide ja toolidega ning suurte ekraanidega, kus siis õhtuti jalgpalli MM mänge vaadati. Ma ei tea, selleks oleks võinud mingid nurgatagused kohad välja valida, mitte linna olulised vaatamisväärsused! Siis ronisime Hohensalzburgi kindlusesse. Siin oli palju vaadata, avanes kena vaade linnale ja kindluses endas on nii kindlusmuuseum kui ka marionettnukkude muuseum. Põhjalikumaks uurimiseks kuluks siin terve päev ära. Meie nii põhjalikud ei olnud ja läksime tagasi alla linna. Väike lõunasöök ja suundusime teisele poole jõge Mirabelli aeda kaema. Siin oli palju turiste, aga aed on ka vaatamist väärt. Ka linnas oleks võinud rohkem ringi vaadata; Salzburg on väga rattasõbralik linn, piki jõe kaldaid on rattateed ja liikumine mugav. Aga meile, eriti Erichile, linnaturism eriti ei meeldi ja nii liikusime tagasi lõuna poole, et Hellbrunni lossi ja aeda vaadata. Hellbrunni lossiaed on suur, purskkaevude, lillepeenarde ja suurte muruplatsidega, kus rahvale meeldis ka pikniku pidada.Siin on võimalik mingi raha eest giidi saatel vaadata purskkaevude veemängu ja lossist veidi eemal väikest loomaaeda külastada. Nendest atraktsioonidest meie loobusime.Liikusime edasi lõuna poole Halleini. Siin tahtsime käia soolamuuseumis ja keldi vabaõhumuuseumis. Aga kahjuks jõudsime siia liiga hilja. Kell 17:00 mõlemad suletakse. Nii jäi meil nägemata, kuidas muistsed keldid elasid ja soolamuuseumis alla kaevandusse kihutamata mööda puidust liurada.Kurvastusega sõitsime edasi Gollingisse, kus asub kämping. Siin saime sõita jällegi mööda rattateed ja teel nägime lambaid, ühte eeslit ja ühes talus koplis laamasid ja paabulinde.Gollingis asub Torrener Hofi võõrastemaja ja kämping (23.70 € + 10 € hommikusöök). Et saabusime siia suht vara, läksime vaatama Gollingi koske. Ronisime päris üles, kuhu tegelikult sildid keelasid minna. Kosk on üsna võimas, mürinat oli palju ja veepritsmete pilv kastis ka märjaks. Vaade oli vägev.

Õhtusöök võõrastemaja restoranis – maitsev põrsapraad ja õlu ja õunastruudel – ja oligi aeg magama minna.