kolmapäev, 25. juuni 2008

2. päev Isen - Wasserburg - Prien - Siegsdorf

Hommikul läksime vara teele. Maastik oli endiselt künklik, ikka üles ja alla. Varsti jõudsime Wasserburg am Inni linna. Inni jõelooke sees oleval poolsaarel on ilus vanalinn. Vaatasime veidi ringi ja väljas kohvikus võtsime kohvi, võileiva ja saiakesi. Linnast lõunapoole sõites saab kõrgelt jõekaldalt nautida vaadet vanalinnale. Linnast ostsime uue jalgrattapumba.

Tee jätkus ülesmäge ja väga palav oli. Amerangi küla juures olevat lossi tahtsime lähemalt näha, aga värav oli lukus. See on eravalduses ja siin korraldatakse kontserte, seda saab üürida üritusteks ja on ka väike muuseum, mida gruppidena mingitel kellaaegadel saab külastada. Puhkasime siin veidi aega puu all ja jätkasime teed.
Lõunaks jõudsime Chiemsee äärsesse Prieni. Läksime järve äärde. Algselt oli plaan sõita laevadega saartele, vaadata seal ringi ja siis tagasi tulla ja jalgrattasõitu jätkata. Selgus aga, et jalgrattad saab ka laevale kaasa võtta. Seega ostsime piletid Prienist Herreninselile, sealt edasi Fraueninselile ja lõpp-punktiks sai Gstadt. Kokku läksid piletid 10.60€, lisaks jalgrataste vedu 6€.
Herreninselil asub hullu Baieri "muinasjutukuninga" käsul Versailles lossi eeskujul ehitatud loss väga kena aiaga ja purskkaevudega.

Seejärel sõitsime edasi Fraueninselile, kus asub nunnaklooster. Siin on palju maju, kus pidavat suvitama kunstnikud ja teised loomeinimesed. Siin oleks küll mõnus puhata, suht rahulik siin. Saarelt sõitsime edasi Gstadti. Järvel kruiisivatest laevadest on üks vanaaegse väljanägemisega, nagu vanasti aurulaevad olid, selline labadega.
Gstadtis oli plaaž, kus oli päris palju rahvast. Käisime ujumas. Edasi jätkasime teekonda ümber järve mööda head siledat jalgrattateed. Chiemingis pöörasime järve äärest kõrvale ja võtsime suuna Siegsdorfi poole, kus asub kämping. Sõitsime mööda suuremast Traunsteini linnast, sest õhtu jõudis kätte ja aega oleks vähe jäänud seal ringivaatamiseks.
Siegsdorfis tabas meid äike. Jäime seisma mingi kaupluse kaarestiku alla, et oodata vihma möödumist. Siis aga nägime, et teisel pool teed on võõrastemaja Edelweiss, kus saab ka süüa. Läksime sinna, tellimise õlled ja Grillplatte kahele. Varsti toodi lauale tohutu vaagen, mis oli täis vorstikesi, grill-liha, friikartuleid ja hautatud aedvilja. Vaevu-vaevu saime sellest vaagnast jagu. Kuigi arve tuli 33.80€, oli tunne väga mõnus: kõht täis ja vihm jäi ka üle. Väljas vaatasid end saksa lipuvärvidega ehtinud kohaliku fännid jalgpalli MM mingit mängu.
Jätkasime ägisedes teed kämpingu poole, aga kahjuks vist tee järsult mäkke, nii, et pidime ratast käekõrval lükkama ja siis hakkas vihma uuesti kallama. 4-5 km lükkasime ratast üles ja lõpuks jõudsime kämpinguni. Kämpingu nimi oli Reitthäler. Ei näinud siin ühtegi telki, vaik karavaniputkad igal pool ja needki tundusid elaniketa. Läksime siis läbimärgadena peremeest otsima. Majas oli väike kõrtsituba ja peremees ka seal. Laua taga istus 7-8 kohalikku noormeest, õllekannud ees, valged särgid seljas, nahkpüksid jalas ja vaatasid jalgpalli. Ei kujuta hästi ette, et meil istuksid noormehed kõrtsis, mulgi kuued seljas.Küsisime telgikohta, peremees juhatas õue, vihma kallas ja siis hakkas tal meist vist hale. Käskis mingil tädil meid mingi majakese juurde juhatada. Maja oli suht suur, sees olid narid madratsitega ja isegi duširuum. Seega saime väga luksusliku öömaja omale.