reede, 27. juuni 2008

4. päev: Ramsau – Königsee - Berchtesgaden - Au

Huvitav on see, et siin läheb uni ära juba kella 5 või 6 ajal. Kodus magan tavaliselt kella 9-ni. Isegi Erich, kes maha tavaliselt 1 või 2-ni saab siin varakult üles. Aga noh eks siin läheme ka varakult magama, juba kella 10 ajal, sest mida sa pimedas ikka teed. Tõusingi hommikul vara, kõik veel magasid ja jalutasin veidi ringi. Siin lähedal on üks järveke, aga see oli selline soostunud tiigi moodi, millele ligi ei pääsenud. Lõpuks õnnestus mul Erich üles ajada ja asusime teele Ramsau Hintersee suunas. Tegime ringi ümber järve. Midagi nii kaunist ei ole ammu näinud, kui see järv, udu ja pilve ja mäed.
Teisel pool järve voolas mingi kärestikuline jõgi (vist Ramsauer Ache) väikeses kanjonis. See oli samuti imekena. Seda kohta kutsutakse Zauberwaldiks. Ja järve äärest allapoole sõites olid mäed ja pilved ja majad ja lehmad karjamaadel päikesepaistel samuti fantastilised.Ramsaus võtsime Oberwirti võõrastemaja kohvikus väikese hommikueine ja jätkasime teekonda. Peagi jõudsime Wimbachklammini (sissepääs à1€). Wimbachi oja voolab siin kärestikulises kanjonis. See on ka koht, mis väärib vaatamist.
Edasi kavatsesime sõita mööda metsateid ülespoole Archenkanzelini, et nautida kaunist vaadet Königseele. Aga teid oli palju ja viidad nii segased, et lõpuks jõudsime tagasi orgu suurele maanteele. Ei jäänud muud üle, kui sõita mööda maanteed Königsee äärde. Palju aastaid tagasi olen siin käinud ja mäletan, et see oli väga vinge koht. Nüüd aga valmistas see täieliku pettumuse. Esimesena torkas silma McDonalds. Tee järve äärde oli juba mitme kilomeetri pikkuselt ääristatud igasuguste poodide, poekeste, restoranide ja kohvikutega ja neid ehitatakse muudkui juurde. Rahvast oli ka roppu moodi. Heitsime pilgu järvele ja vaatasime, et minema saame. Otsustasime, et järve tahaks siiski kõrgemalt vaadata ja selleks valisime lihtsama tee – sõitsime köisteega Jenneri (1874 m) otsa, et sealt jalgsi alla tulla. Üleval jaama juures oli selline huvitav rajatis – mitu masti, mille ümber traatvõrk ja selle juures sadas vihma, kuigi ümberringi ei tulnud piiskagi. Jaama jõudes tuli veel veidi ülespoole ronida. Kui tippu saime, nägime korraks Königseed ja Watzmanni (2713 m) mäge ja siis mähkus mäetipp uttu, nii et midagi ei näinud. Hakkasime alla tulema ja meid tabas tugev vihmasadu. Laskusime u. 2 tundi, saime läbimärjaks ja jahe hakkas ka. Aga allapoole jõudes vihmasadu lakkas ja all jaama juures paistis jälle päike.
Berchtesgadenist sõitsime läbi, kesklinnale ei saanudki pihta. Kihutasime nüüd Austria piiri poole. Tee oli hea, maanteel eraldi riba jalgratturitele vaikselt mäest alla ja kiirus oli päris hea. Saksa-Austria piir tuli nii ootamatult, et ei jõudnud piltigi teha. Saabusime Auwirti kämpingusse (17.10€) Au külas. Homme sõidame tagasi põhjapoole, et käia ära Salzburgis.