teisipäev, 24. juuni 2008

1. päev: Tartu-Tallinn-München-Isen

Buss Tallinnasse väljus 6:30. Bussijaama saamiseks oli vaja taksot, aga 9-10-st taksofirmast õnnestus lõpuks viimasest saada veidi suurem auto, kuhu ka jalgrattad peale mahuksid. Kuna taksojuht lõpetas just vahetust, saabus ta veidi varem kui me oleksime soovinud. Ja vihma hakkas sadama. Lennujaama saime ka veidi varem ja jäi palju aega üle. Pagasi äraandmine läks libedalt - rahvast oli vähe. Rattad läksid eripagasi alla. Transpordikulu ratta pealt 550 EEK.
Kell 12.05 startis lennuk. Veidi kõhedaks võttis, kui teatati, et lennuki kapteni nimi on Juri Gagarin. Huvitav, kui kõrgele ta lendab?
Sõit oli alguses igav. Taevas pilves ja peale pilvede polnud midagi näha. Veidi enne Saksamaad ilmus pilvede vahelt nähtavale meri ja varsti ka maismaa. Varsti hakkaski lennuk maanduma. Münchenisse saabus 13:40. Lennujaamas korjasime oma kodinad kokku: kummalgi 4 kotti, lisaks jalgratas ja tassisime need välja muru peale. Üpris palav oli siin, umbes 30°.


Kuna olin rattakummidest enne õhu välja lasknud (tegelikult seda pole vaja teha), pidime need uuesti täis pumpama. Võtsime kodust kaasa kolmest minipumbast kõige kobedama, aga see otsustas katki minna kui olime Erichi ratta kummid täis saanud. Üritasime küll teibiga kinni tõmmata, aga õhk tuli ikka läbi. Kuna lennujaamas on palju poode, siis arvasime, et kusagilt ikka uue pumba saab. Aga peale ligi tunniajalist poodide kammimist (see lennujaam on ikka suur küll), tulin tühjade kätega tagasi. Minu rattale saime nii palju õhku sisse, et metall päris vastu maad ei käinud ja asusime teele pooltühjade kummidega. Lennujaamast võtsime kaasa ka mõne pudeli vett
Meie rataste transpordikotid oli suured ja rasked - üle 2 kg. Seega ei olnud mõeldav nende kaasatassimine. Lennujaama pakihoidlas on aga ööpäeva tasu mingi 2 või 3 €, kokku oleks see läinud maksma üle 2000 EEK. Seepärast otsustasime kotid lennujaama lähedale võssa peita. Lennujaamast õige tee leidmine oli suht keeruline; me ei läinud Münchenisse, vaid teisele poole - Erdingi suunas. Lõpuks startisime alles kell 17:00. Kohe lennujaama ligidal leidsime ka sobiva põõsastiku, kuhu panime rattakotid "hoiule", panime veidi oksi peale ja sõit läks lahti. Varsti jõudsime bensiinijaama, kus sain ka oma ratta kummid õhku täis. Siis ilmnes veel üks probleem: väliskumm ei jäänud päris ühtlaselt, vaid võttis veidi munaja kuju. Siledal asfaldil sõites muutus see üpriski häirivaks kui pilt silme ees virvendas. Aga kummi õigeks sättida ma eriti ei oska ja ilma pumbata on seda võimatu teha.
Erdingi linnas käisime poes ja ekslesime hulk aega, enne kui õige teeotsa kätte saime. Varsti muutus maastik künklikuks ja pidi ka veidi pingutama. Teele jäi kena Iseni linnake. Ja oligi aeg ööbimiskohta otsima hakata. Siin ümbruses kämpinguid ei olnud, seega tuli leida magamiskoht võsas. Pärast Isenit leidsimegi sobiva metsatuka. Kuna oli soe ja selge ilm, siis ei viitsinud isegi telki üles panna. Väike õhtueine ja pugesime magamiskottidesse lageda taeva all.
Sääski ei olnud, või mõned üksikud siiski, aga metsa all lendas ringi palju roheliselt helendavaid jaanimardikaid. Väga romantiline!


View Larger Map

Päeva kokkuvõte:
Teekond kestis 3h 44min
Madalaim punkt 434 m
Kõrgeim punkt 537 m
Kokku laskumisi 143 m keskm. kiirusega 5m/min (mida suurem number, seda järsumad laskumised või tõusud)
Kokku tõusu 230 m keskm. 3m/min
Jalgrattasõitu 43 km
Puhas sõiduaeg 2h 23 min
keskm. kiirus 18,12 km/h
max. kiirus 44,56 km/h




0 comments: