teisipäev, 21. juuli 2009

Alla 1 387 m, üles 665 m
Jalgrattasõitu 71 km, kokku 1 868 km

View 25. Saint Etienne - Vion in a larger map
Hommik algas jälle kummilappimisega. Leidsingi ühe väikese augukese. Kobisin võsast välja ja alustasin tõusu Pilat mägedesse
Col de la Croix de Chaudbouret´kurule (1201 m).
Sõidu ajal avastasin, et kumm ei pea ikkagi õhku. Küpses kuri plaan esimesel võimalusel Twister parematele jahimaadele saata. Kurult oli lahe sõit Bourg Argentali, kuigi pidin paar korda kummi pumpama.

Uurisin turismiinfost rattapoe asukohta, aga selgus, et siin linnas polegi sellist asja. Infopunkti tädi soovitas tagasi Bessat´sse sõita; seal pidi rattapood olema. Lükkasin selle plaani tagasi, sest ei soovinud 13 km tagasi ülesmäge rühkida ja minu meelest sellises külakeses rattapoodi küll polnud. Küsisin Annonay kohta – see on vähemalt allamäge. Tädi helistas ja uuriski välja Annonay rattapoe aadressi ja lahtiolekuajad ning andis veel linna plaanigi.
Annonay´sse läks sõit libedalt – allamäge 15 km. Kuid jõudsin sinna just 12-ks, kui pood kinni pandi. Sisustasin siis 2 tundi vaba aega linnas jalutamisega.
Esialgu eksisin ära selles künklikus mäenõlvale ehitatud linnas.
Käisin läbi kõik olulisemad vaatamisväärsused. Annonay on vendade Montgolfier´de sünnilinn ja siin demonstreerisid nad enda leiutatud kuuma õhuga täidetud õhupalli. Nende auks on püstitatud mälestussammas
ja nende nimesid kohtas kõikjal. Linn oli tõsiselt üleautostunud, neid saadanaid jätkus kõikjale, ka kõige kitsamatele tänavatele. Ilm oli kuum ja tahtsin ruttu linnast ära. Pood pidi avatama kell 2, aga ootasin oma kolmveerand tundi veel ukse taga, kui mingi vend jalgrattaga tuli ja poe avas. Tundub, et siestat peetakse siinkandis libiseva graafiku alusel. Erilist kummivalikut siin polnud. Sain mingi Michelini kruusakummi omale ja Twister lendas prügikasti. Lisaks ostsin tagavaraks veel ühe sisekummi. Nonii! Minu bemmil uued kummid! Lendasin ruttu linnast välja. Väga palav oli ja puhus tugev tuul. Avastasin, et rattakompuuter streigib. Nüüd jäi mu statistika puudulikuks. Kilometraaži sain küll kaardi abil enam-vähem paika. Annonayst Vernosc les Annonay´sse tiirutasin suvalistel teedel, sest viidad õiget teed küll kätte ei juhatanud. Vernoscis leidsin lõpuks õige tee üles, mööda Cance´i jõe orgu
Rhone´i oru poole. Cance´i org
ja tee
seal olid ägedad. Sügava järskude nõlvadega orgu mööda läks oma 16 km kitsas ja auklik tee, kus kohtasin vaid paari autot ja mitut jalgratturit. Vinge oli seal sõita!
Seejärel sai lõbu otsa. Jõudsin Rhone´i orgu, kus pidin lõuna poole sõitma mööda elava liiklusega maanteed. Paaris kohas sai päris jõe äärde minna. Oli kena ja lai jõgi küll.
Kuuma oli üle 30 kraadi ja vastu puhus tugev kuum tuul. Tundsin end kui kuivatatud heeringas. Otsustasin võtta esimese kämpingu, mis teele ette jääb. Kaks päeva kuumuses üle 100 km päevas sõita oli minu jaoks liig. Vioni lähedal leidsingi Iserandi kämpingu (9 €), kuhu jäin pidama.
Õhtul kell 8 oli veel 29 kraadi sooja.