pühapäev, 21. august 2022

Rattasõidu keskmine kiirus 15,63 km/h

Tõusu 905 m, langust 873 m

Kaloreid kulus 4235

Hommikul jõudsin Lauchersee äärde. Ilus udune järveke, veelinnud lobisemas.

Järve äärest panin punuma vales suunas, aga tee oli kena metsatee. Sain tagasi õigele rajale. Ilm läks järjest paremaks. Ojake vulises, linnud laulsid, kuivad rattapüksid mõnusalt kintsu silitamas. Mõnus!

Teele jäid külad – Gammertingen,

Veringendorf

ja Jungnau.

Jõudsin Sigmaringeni linna. Siin asub Hohenzollernite loss.

Sissepääs maksis raha, ei raatsinud kulutada, aga väljast sai vaadata ja tõllakuuri ja kirikut ka.

Veidi sai ka linna uuritud.

Nüüd läks asi ilusaks.

Rattatee kulges Doonau orus, mille kallastel kõrgusid kaljujärsakud.

Eriti imposantne oli Inzigkofeni juures Teufelsbrücke ehk Kuradisild.

Kuna oli pühapäev, siis rattateed olid inimesi priskelt täis ja kõik tervitasid. Arvan, et unes hakkan ka Hallo hüüdma. Ma siin endamisi arutlesin, et kuidas need hallipäised memmed - taadid (no minust ikka vanemad) mööda sõidavad. Mu vorm ei tohiks nii niru olla. Siis taipasin - nad teevad sohki! Enamusel on elektrijalgrattad.

Tihtipeale kohtab siinkandis ka losse ja lossivaremeid.

Enne Tuttlingeni kaotasin rattatee ära, sõitsin ühe mehe järel, see kadus silmist ja tee lõppes heinamaal. Nägin eemal teisi rattureid ja pidin ronima järsust nõlvast üles, üle raudtee ja olingi rajal tagasi. Rahvas võis mõelda küll, et see seal on lolliks läinud – koperdab raudteel. Päev oli olnud palav, lõunapaiku vabalt üle 30 kraadi, pikk tee seljataga, olin üsna väsinud. Heitsin pilgu Tuttlingeni linna keskväljakule

ja sõitsin edasi. Lähedusest leidsin mingi ratturite kämpingu. Oli küll rahvast ning pesuruumid ja peamaja, isegi söögiputka, aga personalist ei hingelistki. Selgus, et pühapäeval on see asutus suletud. Üks äsja saabunu seletas, et pole probleemi – võta plats, küll homme maksad oma 5 € ära. Ainult pesta ei saa, sinna sai ainult võtmega. Viskasingi külili, et küll siis homme korda saab.