Teele kell 08:16
Vahemaa 89 km, kokku 696 km
Aeg teel 9:40, rattasõit 6:22
Rattasõidu keskmine kiirus 14 km/h
Tõusu 1 393 m, langust 1 413 m, min. kõrgus 120 m, max kõrgus 498 m
Lasseube´ist Oloron Sainte Marie´ni oli tavaline künklik maastik
mõnede kenade talumajapidamistega. Oloron Sainte Marie linn on asutatud juba I sajandil. Linn on tuntud kui baretipealinn, sest siin hakati XVII sajandil tootma tööstuslikult barette. Barett oli eelkõige levinud baskide peakate, aga ka mujal Lõuna-Prantsusmaal ja Hispaanias. Praegu on alles ainult üks baretivabrik. Nägin ühte baretipoodi, aga kuna jõudsin linna hommikul, siis oli pood kinni. Paitab, et jõudsin Baskimaale, sest tekkisid baskikeelsed teeviidad ja sildid. Edasi ühtis mu teekond Santiago de Compostela teega, kus nägin mõnda palverändurit ja teele jäi mitu pühakoda, nagu XII sajandist l'Hôpital-Saint-Blaise ja Notre-Dame-de-Lourdes kabel. Seejärel veel üks linn – Mauléon Licharre. Ligi 1000-aastase ajalooga ja suure Saint-Jean-Baptiste kirikuga. Nüüd läks loodus ilusaks, avarate vaadetega, arvukate taludega. Siin üks tüüpiline baski maja. Valgeks krohvitud seinad, punane kivikatus ja punased aknaluugid. Seejärel 5 km järsemat tõusu Osquish´i ehk Oskaxeko kurule (496 m). Nüüd tõusis tugev tuul ning tee oli künklik, pikkade laugemate tõusude ja laskumistega. Häda oli selles, et laskumisel saadud hoogu ei jätkunud ülessõiduks ja tuul ei lasknud ka allamäge hoogu üles saada. Päris raske oli. Saint-Jean-Pied-de-Port´i linna sissesõidul tuli tugev sahmakas äikesevihma. Seisin küll puu all, aga märjaks sain ikka. Läksin kämpingusse, kuid öeldi, et neil on ainult matkabussid ja dušši neil pole. Küll aga pakkusid kaasavõtmiseks kassi, sest nende kämping oli ühtlasi ka kasside turvakodu. Üks neist hõõruski juba minu vastu. Ütlesin pakkumisest ära ja lahkete perenaiste juhatusel leidsin teise kämpingu. Munitsipaalkämping – 12,94 €, otse linnamüüri kõrval. Vihm jäi küll järele, aga on pilves ja jahe ja mu riided on ka märjad.
0 comments:
Postita kommentaar